top of page
  • תמונת הסופר/תאלי אלר

על מה משלמים לחברת השמה? על מה בעצם חברת השמה גובה את העמלה?

עודכן: 7 באוק׳ 2020

מנכ”ל ELLER`S השמה ויעוץ עונה


על מה אנחנו משלמים לכם? שאלה לגיטימית שאנחנו נתקלים בה לא מעט כאשר לקוחות שלרוב אין להם ניסיון

עם חברות השמה מנסים להבין.


כל איש עסקים שמכבד את עצמו צריך להיות בטוח בהחזר ההון המושקע, אחרת המסע בעולם העסקי התחרות עלול יסתיים עוד לפני שהוא מתחיל. אך האם תשאלו את השאלה הזו אם תקנו יהלום 55 קראט, או נניח ציור מקורי של מיכלאנג'לו? אני חושב שהשאלת ערכם של חפצים אלה, גם אם היא מתעוררת, לא צפויה להישמע.


מדוע אם כן עולה השאלה לגבי הערך, והעלות של שירותי גיוס?


כמובן שניתן לטעון שההשוואה אינה רלוונטית. אכן, כיצד ניתן להציב יהלומים ושירותי גיוס באותו סולם? אחרי הכל, יהלום הוא נדיר מאוד באופיו, פיתוחו וחיתוכו הם עיסוק קפדני, ארוך ויקר מאוד, המחייב חיפוש אחר מומחה מתאים (שידרוש גם סכום לא מבוטל עבור שירותיו, בהיותו יחיד בשוק העבודה). עבור הבעלים הפוטנציאלי, כל העלויות הללו מחווירות על רקע בעלות האבן הנחשקת וסיכויי רווח הטמונים בכך.

ראשית, מדובר בהשקעה מצוינת – אולי אף טובה מהשקעה בנכס או מוצר קיים אחר;

שנית, העובדה שבעלות על יהלום מעלה בכמה נקודות,אם לא בעשרות נקודות, מגדילה את המעמד והסטטוס החברתי. כלומר, השקעה חד פעמית לטווח הארוך מביאה יתרונות משמעותיים הרבה יותר.

ניתן לומר את בדיוק אותן מילים על הההזדמנות למצוא, למשוך, ובמידת הצורך לפתות מומחה ייחודי בשוק העבודה: השקעה חד פעמית לטווח הארוך מביאה יתרונות משמעותיים בהרבה.

זו תמצית השוואת - הפוטנציאל אנושי - הינו היהלום בעל ערך גבוה עבור בעליהם.

אבל, אם את יהלום אפשר לקנות די בקלות בחנות מיוחדת או בבורסת היהלומים, יכולים להיות קשיים עם מומחה "יהלומים". אני מקווים שאתם לא כל כך תמימים להאמין שאיש מקצוע כזה מוכן לשנות את מקום עבודתו בשיחה הראשונה ומחכה לשיחתך ברגע זה.

הכל בדיוק הפוך. אינטלקט שווה המון בימינו, הטאלנט שהינך שלך עובד בהצלחה לטובת חברה אחרת ואינו חושב על החלפת מקום עבודה.

אז מה לעשות? להשאיר החלום למצוא את הטאלנט כחלום, או להחליט לחפש ולמצוא את אותו "יהלום" ממש? אני בטוח שמנהל פרגמטי ילך בדרך השנייה.

נהדר! קיבלת החלטה פרגמטית וכעת אתה מחפש אפשרויות להשיג את המטרה שלך. בחנת הצעות של כמה חברות גיוס והשמה, ולדעתך: "כולם דורשיםיותר מדי", ואתה מחליט לגייס בעצמך.

מה אתה עושה?

קרוב לוודאי שאתה כותב תיאור תפקיד, מפרסם אותו ב- באתרי הדרושים שהפרסום בהם עולה לא מעט, רשתות חברתיות וכפי שאומרים האמריקנים, נוקט בעמדת «post and pray» ומתפלל שהאדם הנכון יגיב לפרסום. אחרי כמה ימים, אתה מקבל קורות חיי םרלונטיים, אתה מקיים ראיון בהתלהבות, אבל מהרגע הראשון של התקשורת אתה מבין שזה ממש לא האדם הנכון! וכך זה נמשך כמה חודשים, עד שאתה סוף סוף מציין את העובדה שבזבזת זמן ומאמץ עם אפס תוצאות ומחליט לפנות לשירותיה של חברת גיוס והשמה מקצועית.

בואו נחשב אילו עלויות והצאת היו לך בבחירת אסטרטגיית חיפוש עצמאית?

בואו נזכור את הביטוי הידוע: זמן זה כסף!

היינו מוסיפים גם אנרגיה - גם כסף. רק תארו לעצמכם כמה זמן ואנרגיה הוקדשו ליצירת פרופיל משרה, פרסום משרה, המתנה למשך זמן רב, עריכת ראיונות, מתן משוב למועמדים, שינוי בקשות. ניתן לבזבז

משאבים אלה אפשר היה להפנות לפיתוח ואופטימיזציה של תהליכים עסקיים, הרחבת בסיס הלקוחות, קידום מותג החברה בשוק - כל אותם דברים שיביאו את העסק שלך לרמת פיתוח איכותית חדשה ויובילו להגדלת המכירות.

חשב עד כמה הנתונים הכלכליים של החברה שלך היו גדלים אם היית פונה לאנשי מקצוע כבר מההתחלה?

ובכן, התשכנעת בצורך לקחת שירותים של אנשי מקצוע, אספת הצעות מכמה חברות, חקרת, ניתחתם אותם ו...בחרת בהצעה שהציעה את העלות הנמוכה ביותר לשירותיה. למה? הביטוי "קמצן משלם פעמיים" נכון במקרה זה. אך המשימה שלנו כעת היא לא לאפשר ל"קמצנים" לשלם שלוש פעמים😊


אסביר.

אתה חושב שכל חברות ההשמה עובדות באותה דרך, משתמשות באותם מקורות, מסדי נתונים ושיטות עבודה, לכן - מדוע לשלם יותר? הדרך הטובה ביותר להיפטר מהמחשבה הזו ולא להיכנע לחשיבה סטראוטיפית היא להשתכנע על ידי הדוגמא שלך עצמך.


קח הצעות מחברות השמה בשלוש קטגוריות מחירים: "נמוך", "בינוני", "גבוה" והתייחס אליהם בבקשתך. השווה בין השאלות שהיועצים שואלים, עד כמה הם יודעים על פלח השוק שלך, מבצעים ראיונות עומק, ועד כמה עמוק הרצוי והנדרש בעיניך בעניינך, האם מקדישים לך את הזמן שאתה צריך.

אנו בטוחים שתראו הבדל עצום. נציגי קטע קטגוריית המחירים "הגבוהים" לעולם לא יאפשרו ללקוח שלהם להרגיש כמו אחד מהרבים איתם הם עובדים, כביכול, בשוטף.

ראשית, אכפת להם מתדמית החברה שלהם, ושנית, הם פשוט לא יודעים לעבוד ברישול. נהפוך הוא, יועצי השמה כאלה יתקרבו לפיתרון הבעיה במידה רבה ביותר של מעורבות בתהליך, ויקדישו את כל כוחם ומשאביהם למציאת "היהלום" עבור החברה שלך. במצב זה, העלות הגבוהה מהווה אינדיקטור לאיכות הגבוהה של השירותים הניתנים, לדייקנותם הגבוהה של היועצים למועמדים, לאי קבילותו של העיקרון - "זה יעשה בדיוק את זה", יחד עם רצון תמידי להיות הטוב ביותר ולמצוא את הטוב ביותר!

כפי שכבר אמרנו, האישור הטוב ביותר למקצועיות הוא תיק של פרויקטים מורכבים מיושמים אמיתיים.

אנו מקווים שהצלחנו לתת תשובה מקיפה לשאלה כואבת זו. מה נשאר לך? נתח וקבל את ההחלטה הנכונה. אם בכל זאת יש לך שאלות, אנחנו תמיד בקשר.


אנו מוצאים אנשים לעסקים ועסקים לאנשים. אנו תמיד מוצאים!


בברכה, אלי אלר

237 צפיות0 תגובות
bottom of page