top of page
  • תמונת הסופר/תלינדה אלר-שיין

שלוש דרכים אפשריות לגייס עובד. יתרונות וחסרונות


תענו קודם כל לעצמכם על השאלות הבאות: האם אתם מחפשים טאלנט עבור ארגון שלכם או שאתם קוראים מאמר זה עם תוכניות לעתיד? אולי החיפוש שלך אחר הטאלנט הגיע למבוי סתום ואינך בטוח אם אתה יכול לצאת ממנו עם התוצאה הנדרשת? בכל מקרה, השאלה שעומדת בפניכם היא ככל הנראה הבאה: "כיצד לבחור עובד שיקדם את העסק."


כמובן, נוכל להצהיר מכל וכל כי פעילות עצמית בגיוס כוח האדם אינה מובילה לטובה, וההחלטה הנכונה היחידה היא לפנות לאנשי מקצוע (כלומר ישירות אלינו). עם זאת, אנו מכבדים את חופש הבחירה של כל אחד ומציעים לכם 3 שיטות גיוס. ובכן, הבחירה, כמו תמיד, היא שלך.

אפשרות ראשונה – גיוס בכוחות עצמך

אתה בעלים של חברה יציבה. המנהל הנוכחי שלך דבק במודל ניהול די שמרני, שלמרות שהוא מבטיח פעילות יציבה, ברור שאינו משתמש בפוטנציאל של בסיס המשאבים כולו של החברה.

אתה, בהיותך אדם מתקדם, מבין שמודל ניהול זה יביא לקיפאון וחס וחלילה לקריסה הסופית של עסק חייך. לכן אתה מקבל החלטה להחליף את המנהל הראשי. את מי אתה מחפש? דמות שהוא אדם מכריע, אחראי, יצירתי, משכיל ובעל מומחיות ברמה הגבוהה ביותר. המשימה כל כך חשובה ולתת למישהו אחר למצוא את המנהל הבא זאת מבחינתכם החלטה גורלית ולכן אתה לוקח את המושכות לידיים שלך ומתחיל את החיפוש אחר המנהל הבא בעצמך.

עם מה תתמוד ובאיזה עלויות תישא מתואר בפירוט במאמר שלנו כאן. ובמאמר זה אנו מגבילים את עצמנו להצגה לקונית של מלכודות הבחירה העצמית:

1. זמן הוא כסף. חשב כמה כסף אתה מפסיד על ידי גיוס שאתה מנהל בעצמך. לשם כך, פשוט הכפילו את עלות שעה מזמנכם במספר השעות שהושקעו בכתיבת תיאור תפקיד, פרסום בפלטפורמות שונות, יצירת קשר עם מועמדים פוטנציאליים, סינון קורות חיים נכנסים, לימוד ובחירתם, שעות ראיונות, בדיקת המלצות, עריכת הצעת עבודה (זה רק בתרחיש אידיאלי, שהוא נדיר מאוד). אנו בטוחים שהנתון ירשים אתכם.

2. יתכן ואין לך ניסיון רב בגיוס, מה שאומר שאתה מסתכן להקדיש לא מעט זמן לחקר המצב הנוכחי בשוק העבודה ולשליטה בטכנולוגיות המתאימות. אבל הזמן הוא לא רק כסף, אלא גם רגעים שלא יסולאו בפז עם בילוי עם המשפחה, החברים או לבד עם עצמך והתחביב האהוב עליך. אל תסתכן בהרס איזון זה של זמן עבודה עדין שכבר יכול להוביל לשחיקה.

3. הגישה שלך לרשימת המועמדים מוגבלת מאוד.

4. להיעזר בAI לגיוס מועמדים. אבל אין בטחון שAI שהוא מכונה ידע לזהות ויותר טוב מאדם מיומן את הטאלנט ושהמועמדים הטובים לא יפסלו בגלל אי דיוק מילולי בקוקורת חיים עליו מתוכנת המכונה.

אם כבר הספקת להנות מההנאות בהשתתפות אישית בגיוס משרות פנויות או אחרי החסרונות שתוארו לעיל, אתה אפילו לא חושב לעשות זאת בעצמך, יש לך אפשרות נוספת:

להפקיד את המשימה בידי מנהל גיוס או מנהל משאבי אנוש, במיוחד אם אתה בעל מחלקת משאבי אנוש.

נראה כי אין אפשרות טובה מזאת: מצד אחד אנשי מקצוע לוקחים את העסק לידיהם, מצד שני, אין צורך לשלם תוספת כסף עבור שירותיהם. אבל האם הכל כל כך חלק? ומדוע לעתים קרובות חברות עם מחלקות כוח אדם גדולות ומקצועיות הופכות ללקוחות שלנו?

סיבות אפשריות הן:

1. כרגע, הצוות של מחלקת משאבי אנוש עמוס מאוד בעבודות שוטפות ופונקציות אחרות. במקרה זה, הם, לאחר שקיבלו את המשימה, התהליך יכול להתעכב, מה שמזיק במיוחד לעסק שלך במצב בו סוגיית סגירת משרה תלויה כמו חרב דמוקלס.

2. אתה מחפש מנהל ברמה גבוהה. הכל ברור כאן, כפוף לא צריך ולא יכול לבחור לעצמו מנהל!

3. יתכן ולצוות כוח אדם IN-HOUSE אין ידע וניסיון בגיוס המשרה הספציפית והלא מוכרת.

כך, אנו עוברים בצורה חלקה לאפשרות הזמינה הבאה:

פנייה לחברת השמה.

מהם היתרונות בפניתך אלינו?

1. חיסכון בזמן.

עם אלפי שעות גיוס מתמשך מומחי גיוס עובדים כנראה יודעים בצורה מושלמת מה ואיך לעשות כדי לצמצם את הזמן שמוקדש לגיוס כוח אדם, או אפילו לפגוע בול מהכדור הראשון.

2. גישה לטובים ביותר

חברות גיוס והשמה אינן מפרסמות סתם מודעות דרושים באינטרנט ומתפללות שאנשים יראו ויגיבו - להן מאגרים משלהם, טכניקות גיוס עדכניות ורשת אנשי הקשר עצומה שלהן ומטרה אחת ויחידה - למצוא את אותו אחד, המועמד האידיאלי עבורך...

3. גישה לידע ייחודי.


כדי שיהלום יהפוך ליהלום, יש צורך בעבודת ליטוש קפדנית של מומחה מתאים, האם הוא המומחה היחיד בשוק העבודה? מה הופך אותו למיוחד כל כך? זה נכון, סט של כישורים, ניסיון וקצת כישרון טבעי. הדבר נכון גם לגבי מגייסים בחברות השמה, מכיוון שהם בעלי מערכת ידע ייחודית באמת הם יכולים להציג בפניכם את אותו היהלום הנחשק מאוד, ולתת להצעתכם את הליטוש הנכון.

מגייסים מקצועיים, כשהם מודעים היטב למצב בשוק העבודה, יודעים היכן לחפש ומה להציע למועמדים עליהם אתם חולמים. הם יוכלו במיומנות להציע לכל, אפילו למועמד הכי מפונק, הצעה שלא יוכל לסרב לה.

וכמובן חסון כספי – אתם לא משלמים עד אין לכם מועמד מתאים. עליות פרסום, וכל תהליך הגיוס לא עולה לכם כלום עד שלא גייסתם את העובד המתאם

לכן, תוך הצגת שלושת דרכי גיוס אפשריות, אנו בטוחים שתעשו את הבחירה הנכונה!

אנו מוצאים אנשים לעסקים ועסק עבור אנשים. אנו תמיד מוצאים!

בברכה,

אלי אלר

109 צפיות0 תגובות
bottom of page