top of page
  • תמונת הסופר/תלינדה אלר-שיין

רוצה להיות מגייס טוב? שאל/י אותי כיצד

לעתים קרובות אני מתבקש על ידי מגייסים מתחילים לתת עצה/הדרכה על ניהול תהליך גיוס, ואני שם לב

שרבים מהם מתמודדים עם אותן בעיות:


טעות 1. פחד לשאול שאלות. לשוחח עם זר על נושאים אישיים למדי זה מרגש עד מפחיד, במיוחד כשאתה מתחיל. אתה צריך להתגבר על הפחד הזה ולהצטייד בתוכנית ראיונות ברורה כדי לגלות את כל נקודות המפתח.


טעות 2. להשתמש בתבנית ראיונות. יש צורך בתוכנית שיחה מותאמת לכל מועמד, אפילו לאותה משרה. בראיון עליכם לנסות לבקש/ להבהיר / לברר את המידע החסר על המועמד על מנת ליצור את הפרופיל המלא.


טעות 3. לא להיכנס לפרטים. מגייס חייב להבין את הפרטים המקצועיים ואת ענף החברה לפני שהוא עובד על משרה פנויה. חובה להדגיש את הדרישות העיקריות ואת הדרישות המשניות. ובתהליך, תמיד שימו לב לפרטים משמעותיים, למדו כל הזמן והתעמקו, שפרו את כישוריכם.


טעות 4. פחד לומר לא. קשה להשמיע סירוב. מצד שני המועמדים גם בוחרים בחברות עצמן ולעתים קרובות מוותרים ומסרבים להצעת עבודה. הם מבינים שגם המעסיק בוחר. עבור כל מועמד צריך לבחור מילות סרב טקטיות ואולי בעתיד להמשיך בשיתוף פעולה במקרה של פתיחת משרה חדשה.


טעות 5. לוותר. לפעמים המשימה נראית בלתי אפשרית, אך היא לא. עליכם להבין שבחברות לא תמיד מבינים בבירור איזה סוג של אדם הם צריכים, וכאן המקצועיות שלכם להבין את הדרישה והפרופיל הרצוי יכולה להשלים את תהליך הגיוס. הרבה פעמים אתם לא רק מגייסי את המועמד אלא משמשים כמייעצים לחברות על מנת לבנות יחד את הפרופיל מועדמ הרצוי.


טעות 6. להשתמש במעט מקורות לגיוס. אני שם לב לכך במיוחד. מומחים לא תמיד מחפשים עבודה, ולא ניתן למצוא אותם באתרי עבודה, אך יש לזה פיתרון.


טעות 7. להחזיק הכל בראש. גיוס עובדים הוא ריבוי משימות - להתקשר, לראיין, לתאם, לכתוב תיאור תפקיד, לפרסם, לענות ועוד ועוד. אתה לא יכול לעשות זאת בלי תוכנית ושיטת עבודה - לבנות את המשימות שלך ולכתוב אותן כך שלא תשכח דבר ולא תפספס דבר.


אם אתה רוצה להיות מגייס טוב, אשמח לחלוק איתך את הניסיון וידע שלי ולראות אות בצוות המומחים שלנו



bottom of page