top of page
  • תמונת הסופר/תלינדה אלר-שיין

קורות חיים - מהיום כותבים נכון - טיפ מס' 12


תקציר או תמצית הוא השער אל הקורות חיים שלכם. פיסקה קצרה בתחילת הקובץ שבה מציגים את עיקר התוכן בצורה מתומצתת. התקציר מאפשר למחפש המידע (במקרה שלנו מגייס או מעסיק) להחליט תוך זמן קצר אם המועמדות שבפניו רלוונטית לתפקיד או לא.

התקציר אמור להיות קצר וענייני ומטרתו העיקרית היא לספר לקורא מי אתם ומדוע יש להעדיף אתכם על פני מועמדים אחרים.

לכן חשוב מאוד לנצל את המקום הזה בקובץ לטובטכם!

היום יש וידאו בלוגרים רבים, ואני נתקלתי בלפחות כמה, שממליצים ש"תגרמו לקורות חיים שלכם לבלוט", "עשו טוויסט מעניין", "הוסיפו ציטוט יפה בפתיחה!". ואני תמיד תוהה, מי אתם אנשים יקרים? האם אתם באמת מגיעים מתחום הגיוס ומשאבי אנוש? האם יצא לכם לעבור על מאוד קורות חיים ביום? או שאולי אני לא צודקת ובחברתכם בוחרים את המועמדים לפי הציטוט היפה ביותר ולא לפי ניסיון תעסוקתי שלו. שלא נדבר על המקרים אשר בהם קורות חיים נבדקות על ידי תוכנה שספק שהיא חובבת ספרות יפה, אלא מחפשת מילות מפתח שהוגדרו על ידי המגייס. מילות המפתח מופיעיות גם בדרישות התפקיד וחבל לא להשתמש בהן בתקציר שלכם.

תקציר זה הפרומו שלכם בקורות חיים!

תכתבו אותו מיד לאחר הפרטים האישיים ובעזרתו תעבירו מידע מתומצת הודות ניסיון תעסוקתי, השכלה רלוונטית, כשרונות מיוחדים שאתם מביאים איתכם לחברה באופן שיחסוך למעסיק או למגייס זמן יקר. יש לדאוג שהתקציר יהיה ממוקד למשרה, מעניין ומותאם לדרישות שצוינו בתיאור התפקיד. הימנעו משימוש בציטוטים של הוגי דעות, בדיחות ומידע לא רלוונטי, זה לא מה שמצופה מכם.

רוצים עזרה בכתיבת קורות חיים? פנו אלינו ונשמח לעזור. השירות בתשלום



20 צפיות0 תגובות
bottom of page