top of page
  • תמונת הסופר/תלינדה אלר-שיין

קורות חיים - מהיום כותבים נכון - טיפ מס' 15


ברכות! יש לכם קובץ קורות חיים מושלם הן מבחינת המבנה והן מבחינת האיות והדיוק, תקציר ענייני ופרטי קשר עדכניים. נשאר רק למצוא משרה רלוונטית ולשלוח. אבל גם כאן צריך לשים לב לפרטים.

במידה ושי לכם מנוי באחד מאתרי הדרושים, הכול בסדר. ברגע שתעלו את קובץ קורות חיים למערכת ותקליקו על הכפתור "שלח" המעסיק הפוטנציאלי יקבל מייל שיכלול את שמכם ושם המשרה שאליה אתם ניגשים.

אבל אם אתם שולחים קורות חיים במייל שימו לב שאתם מציינים בשורת הנושא את שמכם ואת שם המשרה שאליה אתם ניגשים. במידה והמעסיק מציין גם מספר משרה יש להוסיף את מספר משרה בשורת הנושא.

תמיד ציינו את שמכם, שם המשרה ומספר משרה (אם מצוין במודעה) בשורת "הנושא" של המייל

אולי זה נשמע מובן מאליו אך במציאות מסתבר שזה לא כל כך ברור לחלק ממועמדים.

אז למה זה חשוב? כדי להבין זאת צריך לחשוב כמגייס. ארגונים גדולים וחברות השמה לא מגייסות אך ורק לתפקיד אחד, אתם אולי ראיתם מודעה אחת, אבל יחד עם זאת בפלטפורמות אחרות רצות עשרות מודעות אחרות. מאות אם לא אלפים של קורות חיים מגיעים מידי יום לכתובת המייל שמפרסמים בגוף המודעה.

ברוב המקרים זאת כתובת דוא"ל "המסננת" וממנה הקבצים מועברים למנהלי משרה שמטפלים בה. החלוקה נעשית לפי מילות המפתח שמופיעות בנושא המייל באם זה שם המשרה או מספר המשרה.

במידה ולא ציינתם מידע רלוונטי בשורת הנושא הקובץ שלכם לא יגיע לשום מקום וישאר ב"בור העמוק" של מכתבים ללא נושא עד שימחק מהשרת.

למנהל גיוס שמקבל מאות קורות חיים ביום פשוט אין יכולת פיזית לפתוח כל קובץ וקובץ (ללא נושא) ולהתחיל לחשוב ולנחש לאיזה תפקיד המועמד שלח אותו. שלא נדבר על המקרים שבהם תהליך קבלת מיילים הוא אוטמטי לחלוטין ומיילים שלא עונים על דרישת המערכת לא יגיעו למגייס האנושי, כי המערכת פשוט לא תזהה אותם.

וגם בפן האנושי, אפילו אם מדובר בחברה קטנה, לא מקבלים הרבה קורות חיים, יש זמן לעבור על הכול, אבל עדיין יש תחושה לא נעימה שמקבלים דוא"ל ללא נושא, או שסתם כתוב בו "קורות חיים". מה זה אומר על המועמד? האם הוא באמת מעוניין במשרה? האם הוא באמת קרא את דרישות המשרה או שסתם שולח קורות חיים לכל מקום? האם הוא מתאים? האם זה באמת העובד שאני מחפשת? האם כדאי לי לחזור אליו?

לכן תמיד כדאי לכם להיות בצד הבטוח ולציין את שמכם, שם המשרה ומספר משרה (אם מצוין במודעה) בשורת "הנושא" של המייל


רוצים עזרה בכתיבת קורות חיים? פנו אלינו ונשמח לעזור. השירות בתשלום


38 צפיות0 תגובות
bottom of page