top of page
  • תמונת הסופר/תלינדה אלר-שיין

מצליחים לשלב עבודה מהבית וטיפול בילדים? בוא נדבר על זה


כנראה שלעולם לא חוויתם מצב כמו זה שאנחנו נמצאים בו עכשיו. בשבילי לפחות זאת הפעם הראשונה. בכל העולם עסקים נסגרים או מצמצמים פעילותב, עובדים יוצאים לחל"ת או עוברים לעבוד מהבית. אין לימודים במוסדות להשכלה גבוהה והן בבתי ספר ובגני הילדים.

ואכן המצב הנוכחי מפעיל עליכם לחץ רב, במיוחד כשמדובר בנסיבות אישיות. פתאום עניינים האישיים והעסקיים מתערבבים לחלוטין לוחות זמנים לא עובדים וסדר יום מתהפך. אם יש לכם ילדים קטנים, דירה קטנה או אם אתם מטפלים בבני משפחה אחרים, זה יכול להיות קשה במיוחד.

הפוסט הזה מוגש בחום לכל העוקבים היקרים שלי עם ילדים שממשיכים לעבוד בימים אלה מהבית ונאלצים לשלב בין עבודה וטיפול בילדים. עשיתי מחקר קטן באינטרנט ואספתי עבורכם מספר טיפים שימושיים שיכולים לעזור לכם להקל על ימי העבודה שלכם.

חשוב להבין שאין פתרון אולטימטיבי אחד משום שכל ילד צריך פתרונות מתאימים לגילו ומה שמתאים לילד אחד לא באכרח יתאים גם ליד שני, אבל תנו לזה צ'אנס. אני אישית עובדת מהבית כבר 10 שנים ובהחלט יישמתי חלק מהדברים הללו בעבודה שלי.


אז מה אפשר לעשות?


1. תכנון

חשוב לבצע תכנון טוב על בסיס יומי. אבל תהיו מציאותיים, אין צורך לתכנן יותר מדי ויש להתחיל במשימות החשובות. ברור לכולנו שאנו פחות פרודוקטיביים כשילדינו בסביבה וכולם צריכים להשלים עם העובדה הזאת. עוד דבר לגבי התכנון, אם הילדים שלכם עדיין ישנים צהריים תתכננו שיחות טלפון לזמן זה.

2. קחו הפסקות

חלקו את היום שלכם לחלקים וקחו הפסקה בין חלק וחלק. תוכלו לנצל את ההפסקות למשחק עם ילדים. בדרך זו ילדיכם נשארים מאושרים מכיוון שהם זוכים לתשומת לב.


3. התחלו מוקדם יותר

אם יש לכם עומס של מסימות, להתחיל מוקדם ממש יכול לעזור. קומו שעה לפני הילדים ותהנו מהשקט בבית! (לא מדברת על אלה שהילדים שלהם ערים כבר משעה 5 בבוקר) הכינו קפה, תעברו על המיילים, תענו לאנשים. סביר להניח שלא תקבלו מענה מיידי בשעה כל כך מוקדמת, וזאת שיטה מצויינת להספיק המון דברים. יש אנשים שמעדיפים לעבוד מאוחר בערב, כאשר ילדים ישנים, זאת גם יכולה להיות האופציה. עבורי זה פחות האופציה כי גם ני עייפה ורוצה לנוח וגם חוששת לעשות יותר טעויות בעבודה. יחד עם זאת עדיין אפשר לעבור על המיילים.

4. הקימו לילדכם מקום עבודה מיוחד

ככה תוכלו "לעבוד" יחד. אם ילדיכם עובדים גם על משהו, יש פחות סיכוי שהם יפריעו לכם בכל פעם. עם ילדים קטנים יותר,אפשר להקים פינה עם צעצועים וחוברות. לילדים גדולים יותר תוכלו להציב שולחן כתיבה בו הוא או היא יכולים לצייר ולכתוב. אם ילדיכם כבר בבית הספר ויש להם שיעורים להכין, הם יכולים לעשות זאת בשולחן לידכם בזמן שאתם עובדים. תנו להם מסימות קטנות ופשוטות כמו להדק או לסדר ניירת בניילוניות. ילדים שלי מחתימים "מסמכים חשובים מאוד" עם חותמת, ומסדרים בקלסר, כייף גדול!


5. חלוקת עבודה

אם מתאפשר לכם תתחלקו עם בני הזוג בהשגחה על הילדים. כל תוכלו לעבוד פרק זמן רצוף ללא הפרעות ואז להתחלף.


6. זמן מסך

כולנו רוצים להגביל מסכים עד כמה שניתן, אבל כשה אין ברירה אז אין ברירה. אשרו לילדים זמן מסך מוגבל. תבחרו ותבחנו תכנים חיוניים או משחקי מחשב מפתחים חשיבה.


תשמרו על עצמכם והמון בריאות לכולם!

8 צפיות0 תגובות
bottom of page