top of page
  • תמונת הסופר/תלינדה אלר-שיין

איך עוברים ראיון עבודה בהצלחה - טיפ מס' 3

עודכן: 19 בינו׳ 2020



על פי סקר שנערך בשנת 2018 על ידי אתר ההשמה SimplyHired, בין 850 מנהלי גיוס ומנכ"לים, הטעות החמורה ביותר שמועמדים יכולים לעשות היא לאחר לראיון העבודה. 93% מהמשתתפים בסקר טענו כי איחור ישפיע לשלילה על הסבירות שיעסיקו את אותו מועמד. ובכך מדובר בטעות שקרוב לוודאי תעלה למועמד/ת במשרה.

לכן חברים, תעשו טובה, תגיעו בזמן שנקבע לכם, בלי איחורים ובלי עיקובים ובמיוחד אם מדובר במשרה שאתם מאוד מעוניינים בה.

מה יעזור להגיע בזמן?

  • לרשום ביומן תאריך ושעה של הראיון

  • לבדוק מראש בישומון Waze או Google maps כמה זמן לוקח בממוצע להגיע למקום הראיון. (שימו לב שזמני הגעה משתנים לפי שעות שיא, אבל גם את זה ניתן לראות ביישומון)

  • לתכנן תזכורת בנייד ליום לפני (כדי לא לשכוח שיש לי בכלל ראיון. כן, גם זה קורה)

  • לכוון שעון מעורר או לבקש מקרוב משפחה או חבר לוודא שקמתם (במיוחד אם ראיון עבודה הוא בבוקר ואתם לא רגילים לקום מוקדם)

  • קחו בחשבון שאולי תצטרכו לחפש חניה במקום או אולי לעבור בדיקה בטחונית בכניסה או תהליך זיהוי כלשהו. הזמן הזה מתווסף לזמן הנסיעה, כמובן.

אם בכל זאת אתם מרגישים שתאחרו תרימו טלפון למראיין מוקדם ככל האפשר ותודיעו על כך. כולנו בני אדם, כולנו מבינים שיש דברים שלא ניתן לצפות מראש ומה לעשות לפעמים יש גם סיבות שלא תלויות בנו ובגללן אנו עשוים לאחר.

ועוד דבר, בהזדמנות זאת, אם החלטתם לא להגיע לראיון בכלל מכל סיבה שממש לא משנה מהי (מצאתם כבר משרה אחרת, או לא מתחשק לכם יותר לעבוד במקום הזה או גיליתם שהמשרה אינה מענינת כל כך), בבקשה תודיעו שאתם לא מגיעים לראיון. כי אנשים, כן מחכים לכם וכן פינו את הזמן כדי להיפגש במיוחד איתכם ביום ובשעה מסוימת. לא רוצה לכתוב כאן סיפורים מפחידים על ה-Black list של מועמדים של קובעים ראיונות ולא מגיעים ושלא יזמינו אותם שוב... לא זה ממש לא המטרה שלי, בואו נגיד שמדובר פשוט כלל נימוס בסיסי שכדאי לשמור עליו. תודה


אם בכל זאת תרצו לקבל ייעוץ והכנה לראיון עבודה, אתם תמיד מוזמנים לפנות אלינו. השירות הינו בתשלום.


17 צפיות0 תגובות
bottom of page