top of page
  • תמונת הסופר/תלינדה אלר-שיין

איך עוברים ראיון עבודה בהצלחה - טיפ מס' 2

עודכן: 19 בינו׳ 2020


יש! קיבלתם שיחת טלפון המבשרת שרוצים לזמן אותכם לראיון עבודה. ואתם בטח שואלים מה עכשיו? מה עלי להביא לראיון? אל דאגה, הכנתי לכם רשימה בסיסית של הדברים שעדיף שתביאו איתכם לראיון עבודה.

תעודה מזהה. גם אם לא יחתימו אותכם על טופס 101 מיד עם תום הראיון, יש הרבה מקומות שהכניסה אליהם מותרת למוזמנים בלבד ומחייבת זיהוי של כל אורח או שדרוש להשאיר תעודה מזהה כפקדון על מנת להיכנס. תעודת זהות או רישיון נהיגה יעשו את העבודה. ולא, רב-קו זאת לא תעודה מזהה למרות שיש תמונה ושם שלכם על הכרטיס.

שם/ות של מראיין/ים. חשוב לזכור את השם של בן אדם שאליו אתם הוזמנתם לראיון. אם לא שמעתם טוב בפעם הראשונה בשיחת טלפון, תשאלו שוב ותרשמו בפניכם את השם. בארגונים גדולים יכול להיווצר מצב שיש מספר ראיונות לתפקידים שונים באותו יום. אתם צריכים לדעת למי אתם הוזמנתם במידה וישאלו אותכם בכניסה. קרוב לוודאי שהתשובה: "הי, הוזמנתי לראיון כאן", לא תעזור לכם למצוא את האדם הנכון. ובכלל הרבה יותר נחמד לפנות לבן אדם בשמו כאשר אתם נכנסים לחדר.

העתק של קורות חיים ואפשר גם מספר העתקים. אם אתם מופיעים בפני מספר חברי הוועדה ולמישהו אין העתק של קורות חיים שלכם זה יראה מאוד מקצועי ואחריאי אם תתנו לו או לה אחד העתקים.

גם טוב שיהיה לכם קורות חיים מול העיניים כדי שתהיו עקביים ותפרטו לפי סדר.

אישורי לימודי ותעודות. פגשתי הרבה אנשים שאמרו לי: "בחיים אף אחד לא ביקש ממני תעודה על השכלה!" אבל פגשתי גם אלו שביקשו מהם לא רק תעודות אלא גם גיליון ציונים. מאוד תלוי בחברה ובתפקיד שאליו אתם ניגשים, אבל מה שבטוח זה לא יכול להזיק לראיון.

המלצות. יש לכם המלצות בכתב? תביאו. במיוחד אם אלו ההמלצות שהתקבלו על הישגים רלוונטים לתפקיד שאליו אתם ניגשים. אין לכם המלצה בכתב? תהיו מוכנים למסור פרטים (כולל פרטי קשר) של 2-3 ממליצים. תדאגו לעדכן את הממליצים לפני שלא יהיו מופתעים ברגע שיקבלו שיחה מהמעסיק הפוטנציאלי שלכם. זכרו, ממליץ זה אדם שבהכרח יציג אותכם באור חיובי ולא כל מנהל לשעבר שלכם או אדם שעבדתם איתו, לא הייתי כותבת את כל זה אם לא הייתי נתקלת בעבר במקרים שבהם "הממליצים" אשר מועמד בחר הביעו אי שביעות רצון לגביו. לכן יש לבחון את נושא הממליצים היטב.

תיק עבודות. במידה ואתם ניגשים לתפקיד שיש בו פן של יצירתיות כדאי מאוד שתביאו איתכם את תיק העבודות (תמונות, פרויקטים, שרטוטים וכו') אם אתם יותר בתחום הדיגיטל, לדוג' מפתחי אתרים- תביאו איתכם מחשב נייד או טבלט שבו יהיו לינקים שמורים מראש לאתרים (הכי יפים) שבניתם. תדאגו שהמכשיר יהיה מוכן ושניתן יהיה להציג את התכנים בזריזות.

שימרו על דרסקוד (Dress code) צריך להרחיב? טוב, בלי גופיות, כפכפים ומכנסיים קצרים, לא ג'ינסים עם קרעים ולא חולצות בטן (אפילו שזה שיא האופנה, או שכבר לא), לא פיג'מות ולא בגדי בית, אבל גם לא בגדי יציאה. כבדו את המקום ואת האנשים שבו. לא בטוחים לגבי הדרסקוד? עשו בדיקה קטנה באינטרנט, יש מספיק דוגמאות והמלצות.

סליחה נושא רגיש, אבל אני חייבת, דאודורנט ומרענני הפה לא אפרט כאן, נראה לי ברור לגמרי. אבל גם לא צריך להגזים ולחנוק את המראיינים עם כמויות הלא סבירות של בשמים.

זכרו, תמיד עדיף לבוא לראיון עבודה מוכנים ושלא יבקשו מכם להציג אף מסמך מאשר להגיע בלי כלום ולא לספק חומר הנדרש במידה ויבקשו (ולפי חוק מרפי זה מה שיקרה)

שיהיה בהצלחה!


אם בכל זאת תרצו לקבל עזרה בהכנה לראיון עבודה, אתם תמיד מוזמנים לפנות אלינו.

השירות הינו בתשלום.


257 צפיות0 תגובות
bottom of page