top of page
  • תמונת הסופר/תלינדה אלר-שיין

קורות חיים - מהיום כותבים נכון טיפ סמ' 8


#טיפ נוסף שלי מגיע גם הוא מקבוצת "על תעשה". המנעו ממידע לא רלוונטי בקורות חיים. תחשבו טוב לפני שאתם מעלים את זה על הכתב. תשאלו את עצמכם מה הערך המוסף של המידע שאתם הולכים לספק וכיצד מידע זה יעזור לכם לקבל את התפקיד?

הוספת מידע אישי מדי שאינו קשור לתפקיד הוא בזבוז מקום ואף פעולה שעלולה לפגוע בסיכוי שלכם לקבל עבודה.

אינכם מתארגן לדייט עם המגייס, אז האם מגייס צריך לדעת את גילכם, גובהכם, משקלכם, השתייכות דתית או פוליטית, מצב משפחתי או נטייה מינית?

ככל האפשר תמנעו מביטוים כגון: "רווק +כלב", "גרושה +2 חיילים", "מטר תשעים, חטיך עם עניים כחולות"... על תכתבו לנו בשדה של השכלה "אוניברסיטה של החיים", או בשדה של מיומנויות אישיות "אוהד נלהב של מכבי חיפה". אין לכם מה להוסיף, השאירו מקום ריק. חברים, אם אתם צוחקים עכשיו וחושבים שאני מגזימה, אני אומרת לכם שאני רצינית לגמרי, כל הדוגמאות לעיל הגיעו לכאן ישירות מקורות חיים של אנשים אמיתיים לגמרי. דבר הזה קיים במציאות אבל זה לא מצחיק, לא מקצועי, לא קשור למיומנויות הנדרשות לתפקיד, ולא מביא שום ערך מוסף לקורות חיים שלכם.

המנעו ממידע לא רלוונטי בקורות חיים.

לפני מספר ימים היה לי ויכוח נוקשה ב- Instagram (כן, אנחנו גם שם) עם אשת HR אמריקאנית (ככה היא הגדירה את עצמה), שלא אזכיר את שמה, אשר הציעה בפוסט שלה למועמדים לא לנסות לשפר את קורות חייהם ולהתאים אותם לדרישות התפקיד, אלא להראות עד כמה הם אנשים מוכשרים ומיוחדים וככה יקבלו אותם לתפקיד גם אם הם לא עומדים בתנאי הסף.

האמת, חשכו עניי! רק תיארתי לעצמי כמות קורות חיים לא רלוונטיים שאני עשויה לקבל לו אנשים יקבלו את העצה שלה ברצינות. דבר ראשון, שאלתי אותה האם היא באמת מגיעה מתחום גיוס או שכותבת מה שנראה לה. על זה קיבלתי תשובה שזאת הדרך שהיא התקבלה לעבודה ולכן ממליצה לשאר האנשים. זאת אומרת הכול מניסיון. טוב אולי ככה זה עובד היום בארה"ב, אבל אצלנו בישראל הכללים הם הרבה יותר קשוחים!

דבר שני, שאלתי אותה האם היא מתארת לעצמה את עבודתו של מגייס/ת וכמות קורות חיים שהוא/היא מקבלים כל יום, הרי אנו לא עובדים על משרה אחת בלבד במשך חודשים ולא מקבלים 2 קבצי קורות חיים ביום. מדובר במאות מיילים לעשרות משרות ויש לנו כ-20 שניות לקובץ. לכן אנו סורקים את הדף במהירות ומחפשים מילות המפתח וכך מחליטים באם להמשיך לקרוא או לא. שלא נדבר על קבצי קורות חיים שנבדקים על ידי הרובוטים. ממש, ממש מעניין את הרובוט איזה בן אדם מיוחד אתה! (זה היה בציניות) על זה היא ענתה לי שיש מגייסים מסורתים וקשוחים ויש כאלה עם ראש פתוח המוכנים ללתת הזדמנות לאנשים. והיא מאוד מקווה שבעידן שלנו יהיו יותר ויותר כאלה (מסוג השני)

אז ככה, למרות שאנו בישראל מסורתים וקשוחים, אנחנו כן, מוכנים לתת הזדמנויות ובשמחה עושים זאת אך לא בשלב של קורות חיים!!! שוב חוזרת על זה - במיוחד שקובץ נבדק על ידי רובוט. רובוטים הם הכי קשוחים, אם אתם לא קולעים במילות המפתח שהגדירו להם, אתם בחוץ. את האישיות המדהימה שלכם תראו לנו בראיון עבודה פרונטלי, זה המקום הטוב ביותר, וגם תוספת נחמדה מאוד לקורות חיים המקצועיים שלכם.


לכן יקירי, בבקשה בלי מידע לא רלוונטי, רק תכלס, קצר ולעניין, עם שמירה על הפורמט, עיצוב, איות ודקדוק. אוהבים אותכם.



אם בכל זאת תרצו לקבל עזרה בכתבת קורות חיים, אתם תמיד מוזמנים לפנות אלינו. השירות הינו בתשלום.




23 צפיות0 תגובות
bottom of page