top of page
  • תמונת הסופר/תלינדה אלר-שיין

קורות חיים - מהיום כותבים נכון - טיפ מס' 1

עודכן: 14 באפר׳ 2020


שלום לכולם. שמחים לארח אתכם בבלוג שלנו אשר נועד לעזור לכם להצליח בחיפוש אחרי קריירה מוצלחת ועבודה חלומית. לא משנה אם מדובר במשרה ראשונה שלי או אם כבר סיימתי לימודים ו/או צברתי ניסיון תעסוקתי רב, צריך שיהיה לי ביד קובץ קורות חיים שמובנה נכון ומציג אותי בצורה הטובה ביותר למגייסים או למעסיקים פוטנציאלים.

נכון, שאפשר לפנות למומחים בתחום, אבל אנחנו חושבים שאפשר לעשות את זה גם לבד עם קצת עזרה שלנו.

שמחים להציג את סידרת הטיפים שלנו לכתיבת קורות חיים, שבעזרתם תוכלו לשפר בצורה משמעותית את קורות חיים שלכם ולהגיע לראיון עבודה.

בואו נתחיל...

אחרי שישבתי, חשבתי, החלטתי באיזה תחום אני מחפשת את העבודה שלי, באיזה איזור ואפילו ראיתי מספר מודעות דרושים רלוונטיות הגיע זמן להכין קורות חיים. דבר ראשון, אני עושה - Google ומחפשת כיצד עושים את זה נכון. הורדתי את השבלונה, מילאתי פרטים, סידרתי, ושלחתי...

זמן עובר ואף אחד לא חוזר אלי. מה עשיתי לא נכון?

וכאן מגיע #טיפ מספר 1 שלנו:

איות ודקדוק

אז אני הולכת חזרה אל הקובץ ומה אני מגלה? OMG כמה שגיות כתיב עשיתי, אפילו את השם שלי כתבתי עם טעות וחסרה ספרה במספר הנייד שלי. ברור לי לחלוטין שמדובר במקרה פרטי שלי ולכן זה בחיים לא יקרה כי כל אחד ואחת כאן:

  • עובדים על המסמך מספר פעמים ובודקים לפני שליחה

  • נותנים לקרוא לחבר/ה

  • קוראים את המסמך בקול רם, כדי להבין איך זה נשמע מהצד

לא? אז מאוד כדאי לעשות את זה לפני שקורות חיים שלכם עוזבים את ה-Outbox ומגיעים למעסיקים.

חשוב להבין שמנהל גיוס או מנהל כוח אדם/ משאבי אנוש מקבל מאות קבצי קורות חיים ביום רק למשרה אחת. שלא נדבר על חברות השמה וכוח אדם שמפרסמים עשרות משרות ביום ומקבלים אלפי פנויות. בממוצע יש כ-6 שניות כדי לעבור על הקובץ וכדאי מאוד שהעין תתפס על ניסיון רלוונטי והשכלה ולא על שגיות כתיב. שלא נדבר על טעות בפרטי הקשר. אולי אני מתאימה למשרה, אבל לא הצליחו להשיג אותי ויש עוד עשרות כמוני בתור אז עוברים למועמד הבא.

קורות חיים זה כרטיס ביקור שלנו שאומר עלינו הרבה גם אם זה לא כתוב. היה לי את כל הזמן שבעולם לשבת לבד בבית, להתכונן, לכתוב, לבדוק ולתקן ואם יצא לי בסוף קובץ מלא שגיות מה זה אומר עלי כעל עובדת? במיוחד במקרים שאחת הדרישות של המשרה ידיעת שפה העברית על בוריה?

מוגש כחומר למחשבה.


אם בכל זאת תרצו לקבל עזרה בכתבת קורות חיים, אתם תמיד מוזמנים לפנות אלינו. השירות הינו בתשלום.


35 צפיות0 תגובות
bottom of page