top of page
  • תמונת הסופר/תלינדה אלר-שיין

קריירה בצל "קורונה". מה ניתן לעשות בכל זאת


מה קורה סביבנו היום? עובדים יוצאים לחל"ת, עסקים נסגרים, תעשיות מורידות היקפי פעילות, אלו מאיתנו שעדיין עובדים מתרגלים לסביבה חדשה של עבודה מהבית יחד עם כל בני משפחה.

זוהי תקופה חסרת וודאות ומלאת אתגר במיוחד לכל אלה שנמצאים בתהליך של בניית קריירה וחיפוש עבודה חדשה.

מחד לפי כל הפרמטרים נראה שצריך להקפיא את הפעילות ולחכות לימים הטובים שאחרי ה"קורונה" אך מאידך יש אלה שאומרים שהזמן הזה הוא דווקא לא כל כך רע לצורך חיפוש עבודה או לפחות לבניית תשתית עתידית לצורך כך.

ואני מסכימה. ראשית, גם בימים אלה יש תעשיות חיוניות שממשיכות לגייס עובדים לתפקידים מגוונים, ביניהן תעשיות מזון, רשתות מזון קמעונאיות uתעשיות הייטק ממשיכות לגייס למגוון תפקידים שניתן לבצע אותם גם מהבית.

נכון שראיון פרונטילי יוחלף לראיון עבודה טלפוני או ראיון באמצעות מערת ZOOM ואולי תהליך קבלה לעבודה יהיה ארוך יותר, אך זה לא אומר שכל התהליכים הופסקו לגמרי.

שנית, גם בזמנים האלה עומדות בפניכם המון הזדמנויות לפיתוח קריירה ופיתוח מקצועי שניתן ליישם בלי לצאת מהבית. סקרנים לדעת מה הם? בואו נראה.


תשמרו על הקשר


לא ברור עוד כמה זמן נשאר בבתים, אבל כשנצא, כדאי שאנשים יזכרו אותנו, עד כמה שזה לא נשמע מצחיק כרגע. לכן ראשית כל, תשמרו על הקשר! נכון אנו נמצאים בבידוד פיזית, אך לא בבידוד ווירטואלית. תפתחו ניידים, תעברו על הרשימה בספר טלפונים, תשלחו Whatsapp לחבר או שניים שלא הייתם איתם בקשר זמן רב, תשאלו מה שלומם, איך הם מרגישים. תתחברו עם חברים אונליין, תעשו נטוורקינג מרחוק, תבנו ותחזקו את הרשת החברתית והמקצועית שלכם.


רשת LinkedIn


רשת LinkedIn היא רשת חברתית מקצועית של נטוורקינג ופיתוח קריירה. עדיין אין לכם פרופיל מקצועי ב- LinkedIn? לא מכירים? לא מתחברים? לא אוהבים שהכול באנגלית? או ששמעתם על זה ואף פעם לא היה לכם זמן להתחבר? עכשיו זה הזמן הטוב ביותר להתחבר וללמוד. ואגב הכתבה שלנו בנושא "למה כדאי שיהיה לכם פרופיל ב-LinkedIn" יכולה לעזור.

יש לכם פרופיל? מצוין! כנסו אליו, תעדכנו פרטים, תחדשו, תלטשו, איזה כייף שיש זמן לעשות זאת סוף-סוף!

חברות רבות בארץ, חברות כוח אדם והשמה, הד הנטרים עובדים ומגייסים דרך LinkedIn ולא רק להייטק.


נוכחות דיגיטלית


הראו נוכחות ברשת, תבנו את "המותג האישי" שלכם, הצטרפו לקבוצות מקצועיות, הביעו עמדה, תשתתפו בדיונים רלוונטיים, תצרו חומרים כתובים בעצמכם, תעלו נושאים לדיון. מרגישים מומחים בתחום המקצועי שלכם? זמן טוב להתחיל לכתוב בלוג או לפרסם כתבות מקצועיות כ- LinkedIn Article

למידה מקוונת


בימים אלה מוסדות וארגונים רבים המתמחים בלמידה מקוונת פותחים את מאגריהם לציבור הרחב. ניתן ללמוד חינם או לרכוש קורסים שונים בהנחה משמעותית וכל זה בלי לצאת מהבית. אנשי מקצוע רבים מקיימים סדנאות באמצעות מערכת ZOOM בזמן אמת. זאת הזדמנות שחבל לפספס, תעשו חיפשו ב-Google לפי תחום העניין שלכם ותתחילו ללמוד משהו חדש או להעמיק ידע קיים, כבר היום.


מודעות דרושים


גם עכשיו כדאי לכם לעקוב על מודעות הדרושים ברשת. כפי שאמרתי כבר, גם היום יש חברות שממשיכות לגייס ואין לפסול אפשרויות. בנוסף לאתרי הדרושים הפופולריים כגון AllJobs, Jobmaster, Jobnet, פורטל דרושים, ג'וב קרוב וכו' יש מספר אין סופי של קבוצות לחיפוש עבודה ברשתות חברתיות וכל מה שנשאר זה לעשות חיפוש לפי תחום העניין, להצטרף ולעקוב. וכמובן גם אנחנו ממשיכים לגייס וניתן להתעדכן כל יום בעמוד החברה שלנו ב-Facebook. מוזמנים בחום!


המון בריאות לכולם ובהצלחה!






29 צפיות0 תגובות
bottom of page